Diplomové práce
Informácie pre 6. ročník
Termín odovzdania diplomovej práce: do 20.10.2024
Termín obhajoby diplomovej práce: od 11.11.2024 do 20.12.2024
Neskorší termín odovzdania diplomovej práce pre študentov, ktorí podali žiadosť: do 10.11.2024
Upozornenie: Termín odovzdania diplomovej práce musí byť minimálne 21 kalendárnych dní pred termínom obhajoby.
Odovzdávanie diplomových prác
Termín odovzdania DP pre obidva študijné programy je do 20. októbra 2024.
Záverečné práce vypracúvajú a odovzdávajú v elektronickej forme.
Do 20. októbra 2024 je študent povinný zaslať elektronickú verziu svojej práce do systému AIS2. Po tomto termíne nebude možné vložiť diplomovú prácu do AISu!!!
Študent môže vložiť prácu až po povolení vedúcim práce a zapísaní všetkých hodnotení DP v AIS2.
Upozorňujeme, že diplomová práca má vedúceho práce a nie školiteľa.
Formát záverečnej práce musí byť PDF a musí byť prevediteľný na text (uložte súbor do pdf priamo vo Worde, alebo: návod na prevod textu do PDF).
Maximálna veľkosť súboru na vloženie do AiS2 je 50 MB.
Súbor nesmie byť zaheslovaný a musí sa dať previesť na čistý text. Pred odoslaním si otestujte, či je súbor prevediteľný na text - tester prevodu na text.
Upozornenie: V návrhu licenčných zmlúv v čl. 3, bod 2, označí študent sprístupnenie svojej DP bez odkladnej lehoty. Ak študent v návrhu licenčných zmlúv žiada odkladnú lehotu, predloží odôvodnenie žiadaného predĺženia odkladnej lehoty. K predĺženiu odkladnej lehoty sa musí vyjadriť dekan, čl. 8, bod 3 Vnútorného predpisu UK č.32/2023.
Návod na poslanie práce cez AIS
Prácu môže študent označiť ako finálnu IBA 1x!!!
Po tomto kroku je práca exportovaná na kontrolu originality a nie je možné ju vložiť druhýkrát.
Jazyky práce
Študent, ktorý píše prácu v anglickom jazyku, si musí podať žiadosť o povolenie písania práce v anglickom jazyku. žiadosť
Študent, ktorý neodovzdá DP v stanovenom termíne, musí do 20. októbra 2024 podať na študijné oddelenie oficiálnu písomnú žiadosť o povolenie odovzdať DP po tomto termíne. Na žiadosti musí byť uvedené vyjadrenie vedúceho DP, ktoré organizuje obhajobu DP.
Povinnosti pracoviska a návody k obhajobe diplomovej práce
Záverečné práce sa vypracúvajú a odovzdávajú v elektronickej forme.
Obhajoby diplomovej práce sa budú konať prezenčne.
Štátnicovú komisiu na obhajobu diplomovej práce zvoláva predseda komisie, ktorý určí miesto a termín konania.
Pracovisko oboznámi študentov s termínom konania obhajoby.
Obhajoby diplomových prác: od 11.11.2024 do 20.12.2024.
Názov DP zaevidovaný v systéme AIS2 musí byť identický s názvom na titulnej strane odovzdanej DP, preto je nutné pred obhajobou skontrolovať a prípadne opraviť v systéme AIS2 názov práce! Názov práce sa píše bez bodky!
Oponenta (prof., doc., odb. asistent alebo odborník z praxe s príslušnou kvalifikáciou napr. atestácia) určí vedúci diplomovej práce, resp. vedúci pracoviska. Vedúci práce (alebo administrátor DP) zaeviduje v AIS2 meno oponenta práce v aplikácii VSES057.
Vedúci DP je pred vložením práce študenta do AIS2 povinný:
- zapísať do AIS2 všetky hodnotenia diplomovej práce
- skontrolovať a prípadne opraviť v systéme AIS2 názov práce
Vedúci DP je pred obhajobou povinný:
- získať protokol o originalite školského diela z centrálneho registra CRZP - návod. Ako tlačiť, čítať a interpretovať protokol o originalite.
Na základe Vnútorného predpisu č.32/2023, Čl.8, ods.6, posudok vedúceho DP musí obsahovať vyjadrenie k výsledku protokolu o originalite (aj v prípade zhody 0%).
- najneskôr tri dni pred obhajobou vložiť do systému AIS2 posudok k DP - návod a hodnotenie práce (A-Fx)*
Oponent DP je pred obhajobou povinný:
- oboznámiť sa s výsledkom protokolu o originalite z CRZP
- najneskôr tri dni pred obhajobou vložiť do systému AIS2 posudok k DP a hodnotenie práce (A-Fx)*. Postup vloženia hodnotenia a posudku je rovnaký ako u vedúceho DP. V prípade externého oponenta vloženie posudku do AIS2 zabezpečí pracovisko.
- najneskôr tri dni pred obhajobou vložiť do systému AIS2 posudok k DP a hodnotenie práce (A-Fx)*. Postup vloženia hodnotenia a posudku je rovnaký ako u vedúceho DP. V prípade externého oponenta vloženie posudku do AIS2 zabezpečí pracovisko.
*Tabuľka pre hodnotenie záverečnej práce (posudky)
A | 1 | od 91 do 100 bodov |
B | 1,5 | od 82 do 90 bodov |
C | 2 | od73 do 81 bodov |
D | 2,5 | od 63 do 72 bodov |
E | 3 | od 54 do 62 bodov |
Fx | 4 | od 0 do 53 bodov |
Vedúci práce i oponent vytlačia svoj posudok z AIS2, podpíšu ho a odovzdajú komisii pre obhajobu DP - posudky sú súčasťou protokolu o štátnej skúške.
Predseda komisie zabezpečí zaevidovanie výsledného hodnotenia z obhajoby DP do systému AIS2 - návod a vytlačenie protokolu „Zápis z obhajoby záverečnej práce“, ktorý podpíšu všetci členovia komisie. (Pozn.: Prístup k zaevidovaniu hodnotenia má predseda a členovia komisie).
Dôležité upozornenie: Všetkým študentom sa z technických príčin zaevidoval rovnaký dátum zaradenia, preto je potrebné, aby ste opravili „Dátum zaradenia“ a „Dátum hodnotenia“ na skutočný dátum obhajoby!!!
Po obhajobe DP (do 3 pracovných dní!) komisia odovzdá na študijné oddelenie nasledovné materiály:
- protokol Zápis z obhajoby záverečnej práce (vytlačený z AIS2)
- posudky vedúceho a oponenta
- protokol o originalite (stačí tlačiť prvú stranu)
- jeden výtlačok titulnej strany DP
Študent na obhajobu prinesie:
- jeden výtlačok titulnej strany DP
Informácie pre 4. ročník
Zadávanie nových tém diplomových prác v akademickom roku 2024/2025 - povinnosti študenta, pedagóga
Študenti - prihlásenie sa na tému DP
- 1. termín prihlasovania sa na tému DP: od 18.11.2024 od 17.00 hod. do 20.12.2024
- 2. termín prihlasovania sa na tému DP: od 20.1.2025 do 31.1.2025 - výlučne pre študentov, ktorí neboli akceptovaní v 1. termíne.
- odovzdanie zadania DP do 28.2.2025 - schválené a podpísané zadanie študent doručí na študijné oddelenie.
Návod na prihlásenie sa na tému diplomovej práce
Pedagóg/pracovisko - zadávanie tém DP, výber a akceptovanie študentov:
- zadávanie schválených tém diplomových prác dio AIS2 do 15.11.2024
- výber a akceptovanie študentov z 1. termínu do 17.1.2025
- výber a akceptovanie študentov z 2. termínu do 7.2.2025
Upozornenie - pri zadávaní do AIS nezabudnúť:
- Zadanie sekundárneho jazyka je povinné. Prosíme, aby názvy diplomových prác v anglickom jazyku boli napísané gramaticky správne. Pri názve práce v anglickom jazyku je potrebné napísať slová s veľkými začiatočnými písmenami (okrem predložiek, spojok a členov), členy sa používajú len v nevyhnutných prípadoch.
- Názov práce sa píše bez bodky.
- Tlač zadania diplomovej práce 3x - ukončením výberu diplomovej práce v AIS je vytlačenie a podpísanie zadania vybranej témy vedúcim diplomovej práce v troch vyhotoveniach (1x pre študijné oddelenie, 1x pre pracovisko, 1x pre študenta).
V zmysle Vnútorného predpisu č.32/2023 Smernica rektora Univerzity Komenského v Bratislave o základných náležitostiach záverečných prác, rigoróznych prác a habilitačných prác, kontrole ich originality, uchovávaní a sprístupňovaní na Univerzite Komenského v Bratislave. Za zverejnenie tém zodpovedá vedúci školiaceho pracoviska alebo ním poverená osoba.
Návody pre zadanie, schválenie a tlač zadania tém DP - pracovisko:
Vypísanie nového zadania diplomovej práce
Návod na schválenie zadania diplomovej práce
Návod na výber a akceptovanie študenta
Návod na tlač