Zóna pre zamestnancov
a študentov LF UK

Princípy vzdelávania v medicíne

Princípy vzdelávania v medicíne - Principles of Medical Education

 

Vítame Vás na stránke k volitebnému predmetu Princípy medicínskeho vzdelávania/ Principles of Medical Education!

 

 

Vyučujúci

 

MUDr. Silvia Hnilicová, PhD. - garant

 

prof. MUDr. Daniela Ostatníková, PhD.

MUDr. Tomáš Dalloš, PhD.

MUDr. Tomáš Hitka

MUDr. Rastislav Važan, PhD.

MUDr. Rudolf Drábek

MUDr. Ján Paleš

MUDr. Jozef Kalužay, PhD.

doc. RNDr. Pavol Vitovič, PhD.

MUDr. Ivana Matejová

 

 

 

 

Informácie

Miesto konania

Ústav simulačnej a virtuálnej výučby LFUK

SimPed na Pediatrickej klinike

Podmienky získania kreditov

Aktívna účasť na výučbe

Skúška test/ústna

 

Témy pre písomnú a ústnu skúšku/ otázky

1.       Špecifiká vzdelávania v dospelom veku

2.       Edukácia v medicíne –  jej ciele a výstupy v oblasti obsahu a foriem

3.       Simulačná výučba a jej formy – High Fidelity simulátory vo výučbe

4.       Efektívne hodnotenie v medicínskej edukácii, OSCEs (Objective Structured Clinical Exam)  a jeho aplikácia vo výučbe medicíny

5.       Klasické a aktívne formy vzdelávania v medicíne (prednášky, výučba v malých skupinách, Team-based learning, Project-based learning, Problem-based learning, Case-based learning) vo výučbe na LF

6.       Vzájomné učenie sa (peer-to-peer, near-peer  teaching) v praxi

7.       Špecifiká výučby pri lôžku pacienta, clinical reasoning vo výučbe, úloha reflexie v učení

8.       Tvorba kurikula, integrované kurikulum

<output>

1.       Špecifiká vzdelávania v dospelom veku

2.       Edukácia v medicíne –  jej ciele a výstupy v oblasti obsahu a foriem

3.       Simulačná výučba a jej formy – High Fidelity simulátory vo výučbe

4.       Efektívne hodnotenie v medicínskej edukácii, OSCEs (Objective Structured Clinical Exam)  a jeho aplikácia vo výučbe medicíny

5.       Klasické a aktívne formy vzdelávania v medicíne (prednášky, výučba v malých skupinách, Team-based learning, Project-based learning, Problem-based learning, Case-based learning) vo výučbe na LF

6.       Vzájomné učenie sa (peer-to-peer, near-peer  teaching) v praxi

7.       Špecifiká výučby pri lôžku pacienta, clinical reasoning vo výučbe, úloha reflexie v učení

8.       Tvorba kurikula, integrované kurikulum

</output>

 

Forma

Písomná/test - esej

Ústna/diskusia - 2 otázky

Sylaby predmetu

1.       Špecifiká vzdelávania v dospelom veku

2.       Edukácia v medicíne –  jej ciele a výstupy v oblasti obsahu a foriem

3.       Simulačná výučba a jej formy – High Fidelity simulátory vo výučbe

4.       Efektívne hodnotenie v medicínskej edukácii, OSCEs (Objective Structured Clinical Exam)  a jeho aplikácia vo výučbe medicíny

5.       Klasické a aktívne formy vzdelávania v medicíne (prednášky, výučba v malých skupinách, Team-based learning, Project-based learning, Problem-based learning, Case-based learning) vo výučbe na LF

6.       Vzájomné učenie sa (peer-to-peer, near-peer  teaching) v praxi

7.       Špecifiká výučby pri lôžku pacienta, clinical reasoning vo výučbe, úloha reflexie v učení

8.       Tvorba kurikula, integrované kurikulum

9.       Výskum v medicínskej edukácii

10.     Projekt v medicínskom vzdelávaní

Odporúčaná literatúra

Hanáček, Mokrý: Trendy v medicínskom vzdelávaní a hodnotenie jeho výsledkov, Osveta, 2018, 255 s.

Dent JA, Harden RM. A Practical Guide for Medical Teachers. 5th ed. Churchill Livingstone Elsevier, 2013. 424 s.

Harden RM, Laidlaw JM. Essential Skills for a medical teacher 2e. An introduction to teaching and learning medicine. Churchill Livingstone Elsevier. 2016. 304 s.

AMEE and BEME Educational Guides

Facebook Group Medical Education

https://www.facebook.com/groups/1871868262870296/

 

 

 

Máte ešte otázky?